מוטי פרידמן – נולד ב 26.01.55 בבי"ח צהלון ביפו
 
מתגורר מאז ועד היום בעיר בת-ים. אבי ז"ל הגיע לבת-ם בשנת 1942 והיה בין מייסדי העיר, הווה חלק מקבוצת המגנים על העיר מפני הערבים מיפו השכנה.
 
גיוס 8/1973 , בה"ד 3 טירונות (חלקית עד פרוץ מלחמת יום כיפור ) אפילו לא סיימנו את הטירונות של גו'בנקים. לקחו אותי לבור של ח"א לנקות את השירותי, אחר כך לטכני להשלמות על ציוד קשר וניווט מוטס מקצוע 1241 ומשם לשדה דב.
 
שחרור 8/1977 , מילואים עד 1992 בשדה דב , כולל שנת קבע ואח"כ מילואים גם אצל שגב . עם שחרורי 8/1977 טסתי לטיול במערב אירופה ולארה"ב.
 
אני נשוי לרונית מ 07/08/1979. יש לי שלושה ילדים (שני בנים ובת) ושתי נכדות שגרים בבת-ים.
 
 
01/01/1978 (יום א) התחלתי לעבוד כטכנאי אלקטרוניקה במפעל קטן לטובת מערכת הביטחון,ב1983 המפעל נרכש ע"י "אלתא" אשדוד.ב "אלתא" המשכתי לפתח מכ"מ (ראדר) לטובת מערכת הביטחון וכן ללקוחות חו"ל .השתתפתי בניסויים בארץ ובמדינות רבות , כחלק מעבודתי הדרכתי יצרנים ולקוחות בנושא יצור ואחזקה.
 
בשנת 2016 בעת שליחות בחו"ל נפצעתי ביד.
 
 
ב 08/2017  יצאתי לפנסיה ועבדתי עוד כשנה במקום עבודה פרטי. לאחר מכן החלטתי לצאת לפנסיה מלאה,כך שהשכר שלי משולם ע"י תעשייה אווירית.  מאז אני עוסק קצת בנגרות לבית, עזרה לילדים/ נכדות , מעט בישול, תחביב של בניית דגמים מפלסטיק של מטוסים ואופנועים, תחביב זה הוא משנת 1965.באחת הפריסות ברפידים בניתי דגם קרטון של מטוס.
 
האמת היא שאני מאוד אהבתי את הסייפנים , וכפי שכתבתי כבר רוב שנותי עבדתי במעבדה / צריף שהיה צמוד לחניה. תקנתי את המכשירים של הסייפנים. כמובן שעשיתי תורנויות שכמו שהיה נהוג בגף לוותיקים היה צ'יק על כל המטוסים.
 
באחד הימים ביקשו ממני להיות בליין של 125 אך לא היה מקום לשבת לכן בשלב מסוים "עליתי" למעבדה, כמובן שבדיוק הייתה תקלה במערכת כריזה חיפשו את הקשר ומי לא בא? כאשר חזרתי ללין אמרו לי בפעם הבאה שאתה הולך תודיע לי
(למטיס) אמרתי בסדר!
 
למחרת "תפס אותי שלשול" וכך כל חצי שעה הלכתי להתפנות תוך שאני מודיע להטסה בליין . הרמז הובן והמטיס ירד ממני ידע שאני מגיע ו/או יכולים להתקשר להטסה של גף נשר.
 
כן , כאיש "נשר" הגף של החבר'ה שעבדו על כל מה שקשור לקשר וניווט והיה לי "צ'קים" על כול המטוסים/ מסוקים .המסוק שאהבתי ביותר היה סייפן.
 
מסוק קטן ונחמד עם ציוד קשר שבא מחללית "ג'מיני" שהיה אז ממש ציוד מתוחכם קטן קל משקל וגם אמין.
 
רב היום עבדתי במעבדה בדרג ב,ג בקרוון שלנו צמוד לחניה. אני חושב שבאותן שנים היה מפקד גף בשם ויקי אזולאי שהחליף את רס"ר אבנרי שהיה מפקד גף נשר (היחיד בח"א ) עם דרגת רס"ר ולא קצין.כפי שצינתי כבר רוב הזמן הייתי במעבדה וכאשר היה לחץ אצל פינקל – מנהל על החבר'ה של הליין הייתי בא לעזרתם וכמובן בשעת תורנויות .
 
עשיתי גם כמה שנים מילואים בגף ואחר כך הועברתי (עקב בעיה רפואית) לרכב
גם בשדה דוב עד למלחמת לבנון 2 .
 
דרגת שחרור סמ"ר, שחרור ממילואים עקב עקשנות של מ"ע מילואים במקום שרי ,כנהג בגף רכב רס"ל ..  
כבונה דגמים כמובן שיש לי דגם של סייפן 17 איטלקי.
באחת הפריסות לרפידים, בניתי  דגם של  מטוס מקרטון